Burn-out coaching

Burn-out

Burn-out

Steeds meer mensen worden een slachtoffer van een burn-out. Helaas is dit iets wat veel mensen ook niet zien aankomen. Het is natuurlijk erg vervelend, als je dit punt bereikt hebt. Je voelt je mentaal zeker niet goed, maar je gezondheid kan daaronder leiden. Het beste is natuurlijk, om deze situatie te voorkomen. Jammer genoeg is niet iedereen daar op tijd mee. Daarom is het van belang, om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zo wordt de kans in ieder geval verkleint, dat de situatie nog erger gaat worden.

Iedereen kan in deze situatie terecht komen. Dit is omdat iedereen een burn-out zou kunnen krijgen. Daarom is het voor iedereen ook belangrijk, om goed in de gaten te houden, wat je allemaal doet. Wanneer het namelijk te veel wordt, is de kans erg groot dat je een burn-out kan krijgen. Wat houdt een burn-out nou precies in? Niet iedereen weet namelijk precies wat dit inhoudt.

Een burn-out houdt verschillende dingen in. Je kunt dus een van die klachten hebben, maar je kan ook alle klachten hebben. De mate van de klachten en de hoeveelheid klachten die je hebt, geven aan hoe erg de situatie is. De oorzaak van dit probleem is vaak de combinatie van te veel stress, te veel werk en te weinig motivatie. Benieuwd welke problemen ook een rol spelen binnen dit probleem? Lees dan verder, om erachter te komen!

Meerdere symptomen van een burn-out

De bekendste en meest voorkomende symptoom binnen een burn-out, is het hebben van te veel stress. Op mentaal niveau is er vaak sprake van: niet kunnen stoppen, geen overzicht meer hebben, een slecht geheugen, niet op woorden kunnen komen, niet tegen druk kunnen, geen zin hebben om te werken en nog een aantal andere symptomen. Dit probleem heeft daarnaast ook effect op het lichaam. De meest voorkomende lichamelijke klachten die voorkomen zijn: hoofdpijn, nek en schouderklachten.

Naast mentale problemen en gezondheidsproblemen, komen er vaak ook gedragsproblemen bij dit probleem kijken. De veelvoorkomende gedragsproblemen zijn onder andere: meer gebruik maken van bepaalde middelen (bijvoorbeeld: sigaretten, alcohol en koffie), meer of minder eten, veel klagen en kortaf reageren, teruggetrokken zijn en vaak is onzekerheid ook duidelijk te zien. Ook zullen er veranderingen in emoties plaatsvinden. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan veel huilen, veel angstig zijn, veel depressieve gevoelens hebben, erg emotioneel zijn, veel paniekaanvallen krijgen en vaak het gevoel hebben dat je afwezig bent.

Er zijn verder nog veel meer symptomen, die wijzen op een burn-out. Daarom is het vooral belangrijk om in de gaten te houden, hoe jij je voelt en hoeveel werk je doet. Als je het vermoeden hebt, een burn-out te hebben. Dan is het zeker goed, om langs een psycholoog te gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *